Prvi tovorni vlak iz Luke Koper neposredno do živahnega industrijskega vozlišča

Posel Andreja Lončar 31. julija, 2025 14.56 > 31. julija, 2025 15.08
featured image

Ta teden je prvi vlak prepeljal novovzpostavljeno neposredno železniško povezavo med koprskim pristaniščem in intermodalnim terminalom v madžarskem Debrecenu.

31. julija, 2025 14.56 > 31. julija, 2025 15.08

Vlak podjetja Gysevv Cargo je iz Kopra odpeljal v nedeljo zgodaj zjutraj in v Debrecen prispel zgodaj zjutraj naslednji dan. Prepeljal je opremo, namenjeno za industrijski nepremičninski projekt v Debrecenu, je podjetje navedlo v objavi na Linkedinu.

Luka Koper je na Linkedinu zapisala, da z novo neposredno povezavo “podpira hiter razvoj Debrecena, drugega največjega mesta in ključnega industrijskega središča na Madžarskem”.

Kot poroča portal railmarket.com, je vlak zapeljal po novi direktni povezavi za tovorne vlake med pristaniščem Koper in intermodalnim terminalom v madžarskem Debrecenu. Mesto na vzhodu madžarske države, v katerem ima med drugim že dolgo tovarno BMW, se ob podpori vlade Viktorja Orbana spreminja v evropsko središče za proizvodnjo baterij za električna vozila. Privabilo je naložbe proizvajalcev iz Kitajske in Južne Koreje, ki so prednost lokacije videli predvsem v bližini glavnim evropskim proizvajalcem avtomobilov (Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen in Stellantis).

Gysev Cargo je madžarsko logistično podjetje, ki je od konca lanskega leta v lasti drugega logista Waberer’s, prek hčerinske družbe Raaberbahn Cargo pa posluje tudi na avstrijskem trgu. Ime podjetja je v slovenskih medijih krožilo pred desetletjem, ko sta se Madžarska in Slovenija dogovarjali za morebitno sodelovanje pri gradnji drugega tira. Na Slovenskih železnicah so takrat ugotavljali, da ima podjetje močno podporo madžarske države. Pogovori niso obrodili sadov, Slovenija je drugi tir zgradila sama.

Gysev Cargo
Gysev Cargo je madžarsko logistično podjetje, ki je od konca lanskega leta v lasti drugega logista Waberer’s, pri nas pa se je omenjalo, ko smo se pogovarjali o tem, ali bi Madžarska in Slovenija lahko skupaj zgradili drugi tir (Foto: GYSEV CARGO)

Kitajci vlagajo milijarde

Največji proizvajalec baterij za električna vozila na svetu, kitajski CATL, v mestu gradi 7,3 milijarde evrov tovarno, ki je največja tuja neposredna investicija v zgodovini Madžarske. Prva faza, v kateri kitajski velikan vlaga 2,7 milijarde evrov, naj bi bila končana še letos. Tako naj bi CATL še letos pri severovzhodnih sosedih začel izdelovati baterije.

Odprto pa ostaja vprašanje, ali bo CATL začel z drugo fazo naložbe. Denar za to sicer ima: ob pomladnem borznem debiju je vodstvo kitajskega podjetja napovedalo, da bo približno 90 odstotkov štirimilijardnega izkupička od prve javne ponudbe delnic na hongkonški borzi vložilo v drugo fazo gradnje tovarne baterij na Madžarskem. A madžarski mediji so v finančnem poročilu kitajskega podjetja zaznali, da je druga faza zaustavljena, kar je pred tedni sprožilo kar nekaj negotovosti pri severovzhodnih sosedih.

Pojavila so se tudi poročanja o masovnih odpuščanjih, ki naj bi zajemala vse do 200 ljudi, a je madžarski CATL kasneje to zanikal. Podjetje je za madžarske medije povedalo, da ima prek 800 zaposlenih in da se število povečuje.

Januarja letos je okoljevarstveno dovoljenje za tovarno v Debrecenu dobil tudi kitajski Eve Power, deveti največji globalni proizvajalec. Ta na Madžarskem vlaga milijardo evrov v tovarno baterij za BMW, ki ima v mestu svojo tovarno za proizvodnjo avtomobilov.